Wednesday, April 11, 2012

Gempa Bumi Di Acheh 8.9 scala richter

Gempa bumi di Aceh dirasai di Malaysia

11/04/2012 5:20pm

KUALA LUMPUR — Beberapa negeri di pantai barat Semenanjung Malaysia merasai gegaran ekoran gempa bumi kuat berukuran 8.7 pada skala Richter di Aceh, Sumatera Utara Indonesia hari ini.

Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Azizan Ismail ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut dan berkata, gegaran turut dirasai di beberapa kawasan sekitar Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan Perak.

Gegaran dirasai kira-kira pukul 4.50 petang.— BERNAMA


*petikan akhbar Kosmo Online


p/s: aku di putrajaya pn merasai gegaran tersebut...pestime aku merasai gegaran tersebut..sgt menginsafkan...pada mulanya aku igt aku ni pening sbb tetibe je rase umah ku bergoyang (dah la umah ku di tgkt 10)...lame aku termenung, betul ke umah ku bergoyang ni...then aku tgk air dlm bekas airku, and air tu berkocak..mase tu la aku realized yg mmg betul umah ku bergoyang disebabkan ade gegaran...Ya Allah selamatkanlah kami semua Ya Allah...

No comments: