Monday, August 18, 2014

Banyak2 Hal

Salam...dah lama x menulis ky sini...banyak bnde dah jadi lately...

Start dari cuti hari raya 26.7.2014 sampai la ke 1.8.2014...nama pn cuti raya kn, mesti la syok..makan makan dan makan...

Pastu 2.8.2014 dah travel nk balik Putrajaya..sampai halfway aku dh start rase cam nk demam..mase tu ank buah yg drive kete..so aku leh tido la..smpai Gua Musang, aku dh amik alih drive..sakit pale ke demam ke aku tolak tepi dulu..x brani nk bagi dorg drive sbb dorg x biase drive luar dr kelate..plus jalan berbukit camtu..so aku gagah la jgk drive...kul 8.30 malam baru dok kt Bentong..alang2 nk menyinggah tandas, aku amik peluang tido jap...sampai Genting Sempah beli makanan pn aku tido lg...nasib baik tol Bentong ngan tol Gombak x jem..jln sepnjg ke Putrajaya pn x jem...dlm kul 11 mlm kot smpai umah..masing2 dh x pikir panjang dh..trus capai bantal dan zzzzz....

4.8.2014 aku amik EL sbb dah x larat nk pegi keje...

5.8.2014 baru aku gi klinik kesihatan Putrajaya..aku cam dh saspek cam aku kena denggi sbb demam x kebah2 lg..ni demam paling teruk aku rase..x lalu nk mkn plus xleh nk tido malam..asyik terjaga jer...and seperti dijangka, doktor ckp aku kne denggi..tp x kne warded maybe sbb platlet and kandungan air dlm badan still normal..

6.8.2014 ank buah aku pegi amik kt putrajaya bawak balik Temerloh...ptg tu pegi klinik kesihatan tanjung lalang kt temerloh..and doktor ckp platlet drop sgt2..dari 148 ke 89...so aku kne refer ke hospital..ptg tu trus pegi hospital temerloh and warded utk 2 malam smpai jumaat..fuuhhh nasib baik x lame...jumaat tghari dh boleh discharge...

and aku dapat cuti smpai 15.8.2014..10 hari mc uollss...melepak la aku kt temerloh...ari kamis 14.8 dh gerak balik ptrajaya..15.8 folo up check up kt klinik putrajaya..tapi rupanya pegi amik darah jer..result darah kena pegi review balik mggu dpn nye..so nnt kan je lah resultnye camne...risau la jgk kn..hope virus2 denggi tu dh xde and xde penyakit lain yg menumpang...

No comments: