Thursday, September 23, 2010

Pentingkah sesuatu panggilan nama?

Hari ni aku ditugaskan untuk buat pemeriksaan aset di cawangan Kuala Lumpur...aku bawak skali budak baru sebab nk suruh dorg belajar...budak tu muda dari aku...tp disebabkan dia igt aku ni baya dia (hehehe terase muda lak aku...) so dia tak panggil aku dgn panggilan kakak...bila dia tau aku ni tua dari dia, muke dia cam merah jap..tp aku cakap kt dia yg aku x kisah pn pasal panggilan tu...entahlah, dari dulu lagi aku mcm tu...aku x akan paksa org lain panggil aku ngan panggilan kakak even if org tu muda dari aku...sebab bagi aku, panggilan tu x penting pn, as long as still hormatkan kite sebagai org yg lebih dewasa dari dia, itu dh cukup bagi aku...dari pengamatan aku, bila seseorang tu memanggil seorang yang lain dgn panggilan kakak (tanpa kerelaan/keikhlasan), akan wujud jurang dalam perhubungan (tp ni x semua org la...beberapa persen sahaja)....tapi kalo org nk panggil aku kakak, aku x halang...sebab dh memang kite tua dari dorg kn...ape2 je la, janji x melampaui batas...

No comments: