Sunday, May 9, 2010

09052010 - Tak ikhlaskah aku...

Salam...dh lame x merapu kt sini...byk sgt keje lately...kne turun ke sekolah2 sekitar Putrajaya...ujung bln ni plak insyaAllah aku akn gi induksi...surat lom dpt lg...

Ikhlas???berat sebenarnye persoalan pasal ikhlas ni...mcmmanekahh keikhlasan seseorg itu dpt diukur...sesetgh org mulut mengatakan keikhlasan hatinya, tetapi adakah hatinya benar2 seikhlas itu??adakah aku termasuk dlm golongan itu???

Aku sebenarnye bknnye jenis org yg sgt berkire...tetapi bile aku je yg asyik terkena, sesekali hati aku berdetik di sebalik mulut aku yg mengatakan keikhlasan itu...entahlah, aku kn manusia biase je, yg berusaha sedaye upaye utk menjadi manusia terbaik...

Citernye mcm ni...sorg housemate aku ni keje part time..gaji dia 2 bulan ni x dpt lg...mmg dia dh berterus terang ngan aku...so aku nk ckp ape lg kn...terima je la..so dlm ms hampir 2 bulan ni, aku je yg slalu kuar duit utk beli brg2 dapor especially lauk pauk mentah la...aku try gak skali, bila lauk dh abis tu, aku x beli, aku nk tgk dia beli ke tak...mmg x beli la...aku plak jenis bile sesekali membeli tu, aku beli je ape yg aku rase nk mkn (tapi x la smpai keterlaluan sgt)...bile dh kuar duit time nk bayar ni, sesekali terdetik gak la hati aku, aku pn xde duit gak, tp dh ari2 perut nk kne isi gak, so berkorban la duit beli lauk2 ni...then pagi td dia ckp kt aku, dia mmg xde duit, duit dia tggl brape ringgit je nk tggu gaji tgh bulan ni...aku pn bkn nk slhkan dia...aku pn kesian gak la kt dia...

xpe la...aku pujuk hati aku ni...niatkan seolah2 aku bg mkn kt org yg susah la...aku nk nnt tgk gak, bile dia dhh dpt gaji nnt camane...dia blanje x beli brg dapo...wallahu a'alam...

Ya Allah, Kau ikhlaskanlah hatiku ini...anggaplah segala ape yg telah aku lakukan ini sebagai sedekah kpd org yg memerlukan...amin

No comments: