Wednesday, May 12, 2010

11052010 - Bengang

Sesungguhnya aku teramatlah bengang arini...aku cukup x suke dgn manusia2 yg suke overshadow...aku dh semakin x mengenali manusia2 di dlm opis ni...terutamanya yg seorg itu...kenapa sejak akhir2 ini perangai dia semakin menjadi2...yg aku perasan perangai dia berubah sejak projek kontrak kebersihan ni...aku x tau ape niat dia...mgkin nk naikkan name dia di mata bos...nk menunjukkan dia bagus kot...ape org lain x buat keje ker...org lain x bagus ker...

aritu lps pd kami ke PPD, dia menunggu sehingga waktu balik n kami semua telah balik, cpt2 dia pegi melaporkan dkt bos ape yg berlaku sepanjang kami kt PPD...ape motif dia???nk naikkan name dia sorg???nk suruh bos nampak and puji dia sorg???ok xpe, kami diamkn je...

kami kemudiannya kne turun ke sekolah2...big bos arahkan kami trus laporkan kpd dia setiap ptg, lps balik dr sekolah...dia wat hal lg...mulut dia mmg xleh zip kot...ade je bnde yg dia menyampuk even ms tu kami tgh dok ckp ngan bos...blh kate kn kami tanye bos dia yg jawab....ape kes?????

arini big bos nk blanje kami mkn selps 2 minggu berpenat lelah...selps urusetia pegi mesyuarat pengurusan, kami yg tggl ni pn handle la psl makan...nk order nasik dh lewat, so kami decided nk mkn kfc...so kami kire yg mane ade kt opis je la...yg kuar pegi survey hotel kt ipoh kami x beli la sbb xtau dorg blk opis lg ke x...kecoh plak ms mkn tu, kononnye kesian kt dorg...ya Allah, bos sdiri pn dh ckp, yg xde tu xpe la lain kali blanje lg...so what???dia nk sibuk2 nape....pastu ade plak makhluk Allah tu nk simpan 1 kotak utk kwn dia...tu lg sorg yg selfish...dh yg pegi ipoh 3 org, nk simpan utk sorg je..pastu yg 2 org lg????melopong???x pikir ke...aku xpaham la ngan manusia2 ni....aku dh panas ati giler ni...ya Allah, sabarkanlah ati hambaMu ini...

2 comments:

Cempaka... said...

sabar dikk sabar.... biasalah manusia.. ;)

Puteripisces said...

tgh sabar la ni kak..mls nk kecoh2 kt opis...sy bersabar sbb sy pikir sy mls nk gaduh2, sbb sy nk dok sini lame lg...bkn sehari dua je...esk2 nk wat keje lg, ari2 nk ngadap muka dia lg...so pujuk je la ati suruh sabar...