Monday, November 1, 2010

Perjalanan Outstation ku...

Aritu 23 - 30hb Okt kami kena gi outstesen ke Terengganu...dan aku kne daerah hulu terengganu...huhu dh on the way nk balik kg tu...perjalananku bermula ari sabtu tu...kul 9 lbh kami gerak dr putrajaya...smpi ke Marang (kami kne menginap di Marang dulu sbb resthouse kt kuala berang tu penuh, ari ahad br leh check in) dlm kul 4.30 ptg...

pagi ahad tu trus gerak ke ppd hulu terengganu...jmpe pengarah ppd, terangkan tujuan kedatangan kami...borak borak dan borak lagi...then kami trus ke skolah2 yg telah dipilih...begitulah setreusnya sampai ke ari rabu...skolah skolah dan skolah...

Rabu ptg kami sampai ke BTPN Terengganu kt Marang...esoknye kamis satu ari kami wat report...pastu ptg tu aku kuar ngan sepupu ku ke Kuala Terengganu...pastu dia bwk aku mkn kt satu restoren ni (lupa lak nama dia)...tp yg uniknye, restoren tu terletak di bwh jambatan...means kalo kite lalu kt atas jambatan tu, kite x tau pn kewujudan restoren tu...tp makanan dia leh tahan gak la...ade seafood...sotong goreng tepung, ikan2 dan macam2 lagi...

Ari Jumaat tu plak kami ke Pulau Kapas...excited la jgk sbb x penah ke pulau2 ni (kecuali Langkawi)...perjalanan lebih kurang setgh jam, naik speed bot...bg aku yg agak fobia ngan air ni, agak takut gak la mase bot tu kt tgh2 laut, ngan ombaknye...terhempas2 ms redah ombak...huhuhu...dh nampak daratan tu baru la lega sikit...dh sampai, bermula la aktiviti kami...mule2 tu main volleyball pantai...seronok sbb dh lame x main volleyball...pastu kami di ajar utk snorkeling (betul ke ejaannye...) ni pn aku takut sebnrnye sbb aku xpandai berenang..tp aku beranikan diri sbb nk merasai pengalaman tu...bila lagi aku nk blaja snorkeling kn...tp kami hanya sampai ke stage ke 2 sahaja (sepatutnye dia bwk kami ke taman laut) tp ms kt pantai tu ade member2 yg kena landak laut...so dia batalkan nk bwk kami ke taman laut tu...so kami main2 air kt pantai je....

kul 2.30 ptg kami dh gerak nk balik sbb kate pekerja yg bwk kami tu, cuace x brape elok...mmg agak mencabar gak la perjalanan balik sbb ombak besar...macam naik roller coaster rasenye...atas kewibawaan pemandu bot tu, kami selamat smpai ke jeti...alhamdulillah...

esoknye ari sabtu kami dh gerak nk balik...aku tumpang kwn aku smpai temerloh je sbb aku balik ngan kakak aku...sepanjang jalan tu kami konvoi ngan penyokong2 kelantan yg nk ke stadium bukit jalil tgk perlawanan akhir bola...meriah lak tgk atas jalanraya tu...ngan bendera kelantan berkibar2...sampai kete aku pn kne hon sbb plat kelantan...lawak la...msti dorg igt kitorg ni pn nk gi tgk bola...

gitu la srbe sedikit perjalanannya...mggu dpn aku ke sabah lak...saspen gak ni nk gi sabah...xtau camne keadaannye kt sane...nnt la aku story pasal sabah lak....

No comments: