Saturday, September 3, 2011

Tak boleh ke drive elok-elok??

Arini aku ngan my sis bertolak dr kampung di Kelantan menuju ke Kuantan...Cam biase, first halfway mmg aku yg akan drive, sbb aku akn biarkan my sis bwk kete trus ke Kuantan...dh tempat dia kn, biar la dia bwk kn,...so boleh dikatekan sepnjg jln dr umah menuju je Terengganu tu, mcm2 ragam pemandu aku tgk...yg tetibe nk cross masuk simpang lalu dpn kete kita secara berbahaye, tp tetibe nk marah kte pn ade...padahal elok je aku brenti bagi jalan kt dia utk cross...dia tu yg tergopoh gapah smpai kitorg leh nmpk tgk dia tergawang2 nk pusing stereng...lesen terbang ker bang???

Keadaan biase berlaku ialah memotong barisan...korang pn msti slalu hadapi keadaan ni kn....salah ke kalo ikut same beratur...dh mmg jalan jem kn...org lain pn nk cepat smpai ke destinasi gak...tp elok je ikut flow,same beratur...same la jgk yg dok cucuk2 kete org kot blakang...x perlu la kot kalo dh mmg jem...x kemanenye jgk awk tu...x perlu la nk tunjuk hero atas jalan raye tu...bile ade peluang kete kitorg sebelah2, ape lagi kitorg pn wat2 tengok je budak2 hingusan yg bwk kete tu....ye lah, eksyen sgt cam dia sorg je yg ade kete...setakat bwk kete kecik tu, x pyh la sibuk nk mencelah kiri kanan konon nk cpt...betul x??

p/s: addooii darah tggi aku kejap bile tgk drebar2 tak bertamadun ni...

No comments: