Friday, August 14, 2009

Prinsip Hidup

Start ari selasa aritu aku ikut senior aku pi wat audit kt slh satu bhgn dlm KPM nie...quite excited sbb ni first time nk ikut team gi wat keje...smpi je kt sane, kami dibawa berjmpe ngan pengarah kt situ...borak2 sembang2 then terkeluar la psl cara dia bekerja...he said that dia ade prinsip dia sendiri yg dia dh pegang lame iaitu "keimanan"...u know what bile sorg chinese ckp psl keimanan, aku cam teruja la kjp nk dgr...so yg wat aku kagum kt dia bile dia ckp yg dia slalu pesan kt ank2 dia, kalo u jmpe duit kt mane2 even 1 sen skalipun, jgn amik sbb tu bkn hak u...ape2 skalipn yg bkn hak u, jgn amik...means kite wat keje kne jujur, kne ikhlas...pastu dia ade ckp, kalo nk pilih jln, pilihlah jalan yg lurus, sng terus je...xpyh la nk pilih jalan yang bengkang bengkok, msk sungai mask rimba br smpi...so lu pikir la sdiri...heheheh

byk lagi la yg diborakkan yg membuatkn aku salute la kt prinsip dia...tabik spring la kt dia...byk bnde positif yg blh diambil sbg pegangan kite dlm melaksanakan keje2 seharian kite nie...

No comments: